Hiekkalaatikko – sandbox

Keskustelufoorumi Hiekkalaatikko – sandbox

Tämä aihe sisältää 68 vastaukset, 5 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Beata 3 tuntia .

• Julkaisija

Helenna
    Osallistuja (Participant)

Kokeilen mihin tulee tämä minun viesti vastauksena, kun painon tuota Beatan viestin vastausta 5.1. 21.55

Yllä siis lainaus.

kokeilen lainauksen tekstin muutosta, kun en saanut tuolla toisaalla onnistumaan

Lisäys: ei muuttunut. Mutta lisäys muuttui.

• tätä vastausta muokkasi 4 päivää  Helenna.

Helenna

No nyt sekä lainaus että vastaus tulee samoilla fonteilla, joten ei erotettavissa mistä vastaus alkaa: laitoin sitten muutaman viivan väliin. Ja edelleen olisi lainaukseen tullut iso hymiö, joten poistin sen.

Fontin saa lainausta tehdessä vaihdettua pieneksi klikkaamalla työkalurivin ”lainaus” painikkeen pois päältä (kts. kuva). Kiitos muista tiedoista, hiomme näitä työkaluja mahdollisuuksien mukaan ja pyrimme saamaan mahdollisimman monet toiminnot, kuten tuon vastaus-painikkeen toiminnan, kuntoon ennen kevätkauden alkua.

Yllä lainaus

siis en saa tätä tekstiä muutettua tuolla painikkeella.

Ja minulta puuttuu tuo Teksti-painike, näkyy vain tuo Graafinen valikko, muuta ei sen painikettakaan.

Lisäys:
    Nyt tapahtui kummia! Oma teksti muuttui nyt, mutta koko lainaus muuttui samanlaisiksi isoiksi (siis myös Katjan vastaus) poiketen alkuperäisestä. 🤔

Attachments:

marita salminen

Hei,oliko täällä ohjeet miten vastata jonkun muun viestiin??

Helenna

Niin Marita, viesteissähän on se se vastaa-painike ja niiden vastauksien kuuluisi tulla vastattavan viestin perään. (Kuten vanhalla tuli) Näin ei kuitenkaan tapahdu nyt, vaan ne tulevat kaikkien perään vaikka vastattava olisi aiemmin jossain välissä. Ehkä tuokin joskus korjaantuu, toivotaan.

Sitten on tuo lainaus (quote) -painike, jossa voi lainata sen vastattavan viestin ja kirjoittaa siihen vastaus. Mutta, että erottaa mikä on lainausta, mikä vastausta, pitäisi muuttaa sitä tekstiä vastauksessaan (siitä oli edellä kyse ja myös Saaristomeri.fi-osiossa juuri) tai jotenkin erottaa (vaikka viivoin mistä alkaa) kun nyt tulee muuten kaikki pötköön isoilla kirjaimilla. (Esim. minun viesti tänään Muut pesäkamerat 23237, kun lainasin sinun viestisi. ja siinä ei silloin toiminut se tekstimuutoksella niin laitoin viivoja)

Beata

Hei Marita!!! 😊🤗 Täällä sitä ollaan samassa veneessä!?   Vastasin sinun viestiisi..  KOSKETIN      —- QUOTE  —  sanaa viestisi oikeassa yläkulmassa!!!

Yleensä vastaaja lukee, josko kiinnostaa asia… kyllä silloin ymmärtää, mistä alkaa oma vastaus, kun kerran ITSE sen kirjoittaa.

–Olen juuri ollut ylläpito- Katjan kanssa ”keskusteluissa” näistä sivustoon liittyvistä, PIENIMMISTÄKIN  ”virheistä”…  Sivustot suurinpiirtein valmiit, pikkuasioita korjailevat ja tekstit pyritään laittamaan SUOMEN kielelle!! Hiphei.. minäkin ymmärtän sitten!

— Sivustot kuulemma kaikkinensa valmistuvat… ennen sääksien muuttoa?? Toivotaan..

Marita yritä vaikka minun viestiini vastata.. jookosta?

Beata

Marita nyt kokeilemaan!!!??? 🤣😊  Tuossa ylhäällä oikealla tuo sana   —- QUOTE –Paina ja hups, tulee minun nimi ja tämä teksti ekana kirjoituskenttääsi…

Attachments:

Helenna

KOSKETIN —- QUOTE — sanaa

Yleensä vastaaja lukee, josko kiinnostaa asia… kyllä silloin ymmärtää, mistä alkaa oma vastaus, kun kerran ITSE sen kirjoittaa

——

QUOTE = LAINAUS

Toki vastaaja ymmärtää, kun lainaukseen vastaa.  Siitähän ei olekaan kyse. Mutta viestejä lukevat toisetkin ja silloin se hahmotus ei ole niin selvää, ellei jotenkin erota lainausta ja vastausta joka fontin muutoksella tai väliviivoin.

Tässä tein molemmat ja nyt fontin muutos toimi 👍

• tätä vastausta muokkasi 3 päivää  Helenna.

Beata

Yksi asia kerrallaan! Pyysin Maritaa kokeilemaan vastata.. Hiekkalaatikolla ollaan ei täällä käy kuin minä…

marita salminen

Hei Marita!!! 😊🤗 Täällä sitä ollaan samassa veneessä!? Vastasin sinun viestiisi.. KOSKETIN —- QUOTE — sanaa viestisi oikeassa yläkulmassa!!!

Yleensä vastaaja lukee, josko kiinnostaa asia… kyllä silloin ymmärtää, mistä alkaa oma vastaus, kun kerran ITSE sen kirjoittaa.

–Olen juuri ollut ylläpito- Katjan kanssa ”keskusteluissa” näistä sivustoon liittyvistä, PIENIMMISTÄKIN ”virheistä”… Sivustot suurinpiirtein valmiit, pikkuasioita korjailevat ja tekstit pyritään laittamaan SUOMEN kielelle!! Hiphei.. minäkin ymmärtän sitten!

— Sivustot kuulemma kaikkinensa valmistuvat… ennen sääksien muuttoa?? Toivotaan..

Nytkö onnistuisi,kiitos jos näin on!

marita salminen

Hei Marita!!! 😊🤗 Täällä sitä ollaan samassa veneessä!? Vastasin sinun viestiisi.. KOSKETIN —- QUOTE — sanaa viestisi oikeassa yläkulmassa!!!

–Olen juuri ollut ylläpito- Katjan kanssa ”keskusteluissa” näistä sivustoon liittyvistä, PIENIMMISTÄKIN ”virheistä”… Sivustot suurinpiirtein valmiit, pikkuasioita korjailevat ja tekstit pyritään laittamaan SUOMEN kielelle!! Hiphei.. minäkin ymmärtän sitten!

Nytkö onnistuisi,kiitos jos näin on!Lisään tai yritän kirjaimia

marita salminen

Marita nyt kokeilemaan!!!??? 🤣😊 Tuossa ylhäällä oikealla tuo sana —- QUOTE –Paina ja hups, tulee minun nimi ja tämä teksti ekana kirjoituskenttääsi…

Hienoja kuvia!

Helenna

Yksi asia kerrallaan! Pyysin Maritaa kokeilemaan vastata.. Hiekkalaatikolla ollaan ei täällä käy kuin minä…

Kyllä käy. Hiekkalaatikolla kokeillaan ja testataan. Ja yleisellä keskustelupalstalla kaikki saavat vastata.

Onnistui. Tämä onnistuu kun maalaa tekstin ja sitten painike

Beata

Marita nyt kokeilemaan!!!??? 🤣😊 Tuossa ylhäällä oikealla tuo sana —- QUOTE –Paina ja hups, tulee minun nimi ja tämä teksti ekana kirjoituskenttääsi…

Hienoja kuvia! 

JIPPII!!—    Tästä iloisin ja positiivisin mielin eteenpäin!!!!!!! 🤗😊

Vähän keinuu vene vielä, mutta täällähän saa keinuakin, kukaan ei täällä arvostele, eikä vähättele tekemisiämme!!   OSASIT jienosti kirjoittaa tuon ”kuvat tekstin” ..  kun löytää yhden asian,  JOSTA ALOITTAA, on helppo jatkaa omalla tahdilla. 😉 ja kokeilemalla, minun täytyy, alkaa kokoeilemaan myös noita kirjaimia vaihtelemaan. Olen pahasti ollut kiinni pitkän  aikaan eräässä kirjoitusaihiossa, joutunut testaamaan jatkuvasti…

Toivon onneni löytyvän täällä Hiekkalaatikolla, jonakin päivän!! Sitten laitan hienon kuvan Seilin pesäpalstalle — muistoksi osaamisestani —

Helenna

Niin, nytkin tuosta yllä on lukijan vaikea tietää mistä alkaa uusi vastaus, ellei katso aiempaa vastattavaa viestiä, että alkaa JIPPII!! -kohdasta. Siksi  väliviiva, jos ei osaa kirjaimia muttaa, on tarpeen.

Tämä lainaus on kyllä kieltämättä sekava, jos tulee monta lainausta viestiin.

No, koko voestiäkään ei tarvii jättää lainaukseen: voo deletoida osan ja jättää vain sen kohdan mihin vastaa.

Helenna

Vinkki:

Kun tulee kirjoitusvirheitä (muitakin mokia), ne voi korjata muokkaukselle. Minulle joskus käy, että virhe pääsee läpi, varsinkin kun on automaattikirjoituspäällä, ei aina huomaa. Pitäisi toki esikatselussa (preview) tarkistaa, mutta kun on vauhti päällä, niin ei sitä aina huomaa…

Nyt kävi niin, että viesti tuli jonkin häiriötilanteen takia kahteen kertaan. Otin tekstin muokkauksella pois ja laitoin uutta tilalle.

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.