Keskustelu

Share with:

FacebookTwitterGoogle

Kirjoita

Keskustelua

1. Love pesällä vieläkin joskus toimintaa..naaras välillä kohentelee pesää.

• Oi, Love, Love, on, on… kuin tuulen pyörtämä olisi käynyt. Tuo punainen oli kuvassani eilen yhdessä kohtaa ja nyt niitä on ympäriinsä.
      -Väriskaala tänä kesänä, MUOVISSA… mustaa, valkoista, pieni turkoosi palanen keskellä pesää, nyt kirkkaan punaista ja sitten, vaaleansininen pitkähkö naru, POIKASTEN YMPÄRILLÄ SOTKUSSA😕 ja yhdessä välissä sähköjohtonippuja 2 kpl, joka johdon päässä oli jonkinlainen liitin!!!
      –Onkohan tänä pesä ylittänyt uutiskynnyksen, tänä kesänä jossakin luontolehdessä?😮

2. Satakunnassa merikotka varastaa kalat..

3. Toi sisko tuntuu olevan leikkisellä tuulella, luulee kait, että mä nyt muka innostuisin tästä… kaikkea kanssa☺😆

4. NAM, kokonainen kala! 😂

5. Hej Beata. Se on ihan kiva jos tarkistaa.

6. Hei linssilude… 😀 Nyt on hieman epävarma olo minulla.. Katsoppa tarkkaan tuota ltätä kuvaa, se on kuvastasi suurennos, ja minusta tässä renkaassa näkyy P-kirjain??Elikkä mielestäni Pirkko,.. jonkun toisen nokka on reunassa. Pyydetäänkö Maritalta tarkennusta asiaan, jookosta😇

7. Ihan väärän kuvan lähetin..voi tätä hellettä..

8. Hei,Seilissä molemmat poikaset odottivat kalaa..

9. Toivottavasti Paltamon Pirkko ja Nestori opettelevat nyt lentämään – sunnuntaksi sinne on luvassa sateita ja ukkosta – voisi sitten olla suojassa jossain kuusenoksan alla….

10. Oi anteeksi taisi mennä nimet sekaisin.

11. Viitaten tuohon aikaisempaan kirjoitukseeni. Jalmari oli juuri laskeutumassa kun sain otettua kuvan. Vähän myöhemmin Pirkko nousi siiville. Harmi vain etten kerennyt ottaa kuvaa Pirkosta häneltä ei näkynyt kuvassa muuta kuin varpaat kuvan yläreunassa.

12. Hei Beata Kyllä se on Pirkon nokka joka kuvassa näkyy.

13. Kiitos Helenna vastauksestasi. En ole paljon seurannut viime päivinä tätä keskustelu puolta ja tuli ihan yllätyksenä tämä pikkuisen kuolema. Tämä on nyt toinen pienen linnun menetys näillä pesillä. Kurjia juttua. Pahinta kai on se kun ei voi itse mitenkään auttaa vaikka haluaisi. 🙁

14. Näyttäisi siltä, että Paltamon poikaset harjoittelevat lentoa. Olisikohan eka lento toinen oli pois pesältä hetken aikaa.

• linssilude hei. Minua KIINNOSTAA, kenenkäs NOKAN pieni osa näkyy ihan kuvan oikeassa reunassa, luulin risuksi ensin.😀 Minusta kuvassasi on se Pirkko? Edellisellä sivulla on minun ottamat kuvat 9.8…. (Pirkko) joissa näkyy, kuinka jalat jo nousee puoli metriä ilmaan.

15. Perjantain ”yöhiipari on kulkutuulella”… En tiedä mihin uskoa??? 😕
    -MARITA… Aikoinaan kirjoitit, että on ”karmivaa avata tämän pesän sivua”,
    —jotenkin näin— viestissäsi kerroit. Aika oli SE, kun poikaset oli pienen pieniä…
    Pesällä pyöri sinertävä pitkähkö naru, joka sitten , yhtenä päivänä olikin pesäkuopan pohjalla olevien poikasten ympärille kiedottu.

16. Huraa! Näin tänään Vasurin livenä Orhisaaren yllä mökillä Rymättylän Aaslassa

17. Voi mahdoton kun PENNA on innoissaan kantanut kaloja varmaan repulla, kun piokasetkaan ei syö, katsotaan vaan vierestä, että, ”herkkua siinä on monen moista”..