Keskustelu

Share with:

FacebookTwitterGoogle

Kirjoita

Keskustelua

1. Hei,seuranta tänään vähän myöhässä.Pesäkamerat kunnossa myrskyn jälkeen.Seilissä kävi vierailija taas,lähti pois kun Vasuri toi kalan poikasille..

2. Nonnniinnn… Marita, tässä näkyy, kun aurinko luo varjon pesälle.. Tarkoittanet tätä ”kehikkoa”?? Mieluusti sanoisin ”aisapuu”. Tämä on kameran varren ja kameran luoma varjo ja täällä sitä äiskä Miila istui vahtimassa jälkikasvuaan..
    –Toivon mukaan salaisuus näki päivänvalon.. 😮

3. Tässä sitten ylpeä emo, ”Lumikuningatar” poikastensa seurasssa…

4. Tässä pesässä kasvoi 3 poikasta, kuvassa vielä lentokyvyttömiä.Minusta niiiin ihanan koomisilta näyttää, olen useasti nauranut.. Hellyttäviä pitkine ”housun lahkeineen”.😅

5. …. Ja tietysti tutulla Seilin pesällä, sielläkin ollaan mukamas niin isoja… osataan ”ison maailman kalajutut”… kato nyt oikein, se oli kyllä ainakin näin suuri, jonka sain… ymmärsitkös?? — vai jäitkö vain ihmettelemään mitä kerroin?? 😊😇

6. 😊HELENNA HEI. Muistelen että kyselit pesille linkkejä. Kerrot myös, ettet ole paljon käynyt SAARISTOMEREN —-MUITA KAMEROITA—– osiossa kun eivät oikein toimi??
    — Kyllä sielläkin on useita hauskoja pesiä, käy läpi…
    — Sama on monasti ”suoralinkkien” osalta. Lopettavat kuvan lähetyksen hyvinkin pian poikasten lähdettyä.😮
    — Käyppä katsomassa (jos sinulla ei vielä ole)…
    ………. http://www.looduskalender.ee/n/node1193 ………😀 Täällä on kivoja juttuja.
    — Jotenkin kajastaa mielessäni, että olet palstalla aika uusi?? Jos… niin olisi hauska kuulla mielipiteesi antamaani linkkiin ja ihan muutenkin vaan..😛

• Kiitos Beata!
      Joo olen uusi täällä. Alkukesän seurasin Norppaliveä ja Ranuan pöllöjä. Kun ne lakkasivat kaipasin jotain tilalle. Sitten löysin kalasääkset. Kalasääksi on lintuna ollut lapsuudesta asti kiinnostava, kun isäni ihaili sääksejä. Olen aiemmin seuraillut niiden muuttomatkoja. Ja jokin vuosi sitten varsinkin yhtä joka sitten menehtyi, kun se asusti lähellä.
      No, nyt täällä taas näitä saa jännittää miten selviävät. Surullisia tapauksia nyt sitten tullut heti.
      Vilkasin tuota linkkiä äkkiseltään: ei siellä niitä linkkejä toimi. Mutta pitää paremmin vielä katsoa ajan kanssa.
      Päivittäin käyn noita täällä keskusteluissa olevia läpi: Seili, Paltamo, Satakunta, Saimaa kun vielä oli katsottavissa, Viro, Latvia, Newfoundland, PLH tietenkin ……..

• Helenna, ymmärsinkö oikein, että kävit juurikin tuota nimenomaista linkkiä katsomassa, jonka hetki sitten laitoin, tuossa ylhäällä? JOS, niin kannattaa (ehkä) olla kärsivällinen ja käydä vilkuilemassa päivittäin, niillä on vaihtuvuus aika nopeatahtista. Keväällä oli huuhkajalla 3 poikasta, satuin pesälle, kun yksi oli siipiä kokeilemassa ja istui pesän uloimmalla olevalla taipuisalla oksalla, oli kait tarkoitus ”ponkaista” pesänpohjalle, mutta oksa
        antoi periksi…. niinpä siivet leviänä, hyppy suuntautui pesän ohi maastoon, eikä koskaan palannut. 😮
        –No nyt olen palstalla, enkä nää, onko vielä Viro 1. toiminnassa, Viro 2. ainakin toimii viellä.. Tosin, myönnän yksi tykkää yhdestä…. 😛
        -Laitan kohta mielestäni kauniin kuvan, Pohjois-Amerikasta, valkopääerikotkan pesältä, poikue emon kera, sekä nyt jo tyhjä pesä.. Tämä oli yksi minun suosikkini.😊 ”Lumikunigatar” tämä emo.

• Sitäpä kävin katsomassa, oikein ymmärsit. Ei toimi suorat livelinkit (otsestriim): on pelkkä musta kolmionuoli valkoisella pohjalla.

• No voi ikävä…😴 Ja minä kun niin olisin suonut sinulle… Sinulla liene tietsikka? Minulla vain tabletti, itse kokeilin, halusin nähdä, viekö se minut sinne Viroon… Kyllä oli oikea osoite. 😊

• Tämä vastaus tuohon 12.29 viestiisi, kun sen alle ei tullut Reply-painiketta.
            iPad-tabletilla minä näitä katselen. Eipä vaan nyt tällä toimi.

• ^Erikoista, että vastaus kuitenkin tuli oikeaan paikkaan.

7. Mitä tarkoitat Marita?

8. Tässä Pirkon hameenhelmat heilahtaa, Onkohan tanssiilta……………

• Hei linssilude,oliko tämän kuvan alla kirjoituksia,nyt ei ole mitään..kirjoitit että Beata myös näki!Voiko täältä poistaa omia kommentteja?Välillä olisi himo poistaa omia..niinkuin esim.eiliset huonolla kirjoitetut klo 17.00 jälkeen.Noiden kirjoitusten jälkeen kävin vasta aamulla täällä palstalla ja varmaan ymmärrätte ilta hiljaisuuteni!

9. Kiva että paltamolaiset ovat nousseet nyt siivilleen – ehkäpä ensi yön sateessa ja ukkosessa poikaset osaavat lentää jonnekin kuusenoksan suojaan. Seilissä sataa.
    Ja nyt kun Ollie on lentokykyinen ja on pitempään lennollaan, voidaan pikkuisen sisaruksen ruumis noutaa pesältä pois…

10. Beata,help,sos,apuva,finnair,vasuri,Suomi,viro,seili,paltamo,love…ja tietenkää unohtumatta lumikunigtar ja usa pesät,kuin myös paljon muita…

11. MARITA, kuolen minä!! Joo mitenkä voisin sua enää nähdäkkään? Toinen ei palaa pesälle ja toinen kuolee, kumma yhtälö.. 🐞🐝 Vesi silmistä juoksee, ei nää kohta lukea, joudut huutelemaan minulle, jotta pysyn ajan tasalla palsta–asioissa!!🎯😂😂
    –Käydään tässä välissä pesällä??? N, kökötti pesällä, eipä aikaakaan kun Pi, laskeutui, olipa pitkällä lennolla.

12. Tässä Paltamon sisarukset, 31.7-17… yö,, 00:12. Yksi puukehikko tässä, vielä näyttää kauniilta… kyllä tuo kaarnapalanen on ollut niin, niin rakas ja pikään 😅 Nämä lapsukaiset olivat muutenkin hieman villillä tuulella ja keskellä yötä vielä, oli rattoisaa seurata..

13. Meinaan kuolla 😮😍😶😜nauruun………

14. klo07.13+9h PLH’n Ollie lähti juuri ensilennolleen

15. Älä ole pahoillasi Marita. Katsellaan vielä hetken aikaa näitä ihania liitäviä ja toivotaan , että tapaamme heidät ensikeväänä. Sinä olet tutkinut heitä enemmän kuin minä. Peukuteaan ja iloitaan yhdessä.

16. Mitä tapahtui Seilin pesällä. Vasuri toi kalan, kala otettiin vastaan ja sitten lähdettiin lentoon. Kala jäi pesälle, siihen tuli sääksi( oliko vieras). Nyt kuitenkin ollaan syömässä.

17. En pahastunut siitä. Tämä on minulle aivan uutta. Mukava seurata sääksenpoikasten kehitystä ja iloita terveistä poikasista ja huolehtivista vanhemmista.

• Kiitos ja nyt minäkin sekoilin,viimevuonna viimeinen lähti lentoon 8.8 Valma ja kaikki olivat jo laskettua aikaa myöhässä.Nyt kyllä Pirkolla ja Nestorilla olisi sääksen laskettu aika lähteä ensilennolle,joten nöyrimmät ANTEEKSI pyyntöni sinulle linssilude!!

18. Nythän minäkin puhun ihan potaskaa noista viimevuoden lennoista,voi vidu tätä päätä..etsin oikeata tietoa ja voihan linssilude ollakkin oikeassa!!

19. Anteeksi, saatan olla väärässä. En tiedä puukehikosta mitään.

20. Mun täytyy nyt kyllä olla erimieltä linssilude sun kanssa.Tossa Paltamon pesällä oikealla on katvealue kameraan.Viimevuonna poikaset syntyivät kuukautta aikaisemmin kuin nyt ja lähti ensimmäinen 12.8 lentoon.Nämä eivät oikein vielä ole lentokykyisiä…