Keskustelu

Share with:

FacebookTwitterGoogle

Kirjoita

Keskustelua

1. HELENNA!! Et hosumalla saa mitään hyvää itsellesi aikaiseksi. 😮 Sinulla on ollut mahdollisuus kokeilla kaikkia linkkejä, mitä on annettu..—- Tässä vielä kertaalleen Romeo & Julietin ” etusivu”..
    —– Katsos mikä viesti on punaisella kirjoitettu?? —- Sen alapuolella, OIKEASSA REUNASSA, on varmaan SE, mitä haikailet?? Varmuudeksi laittoivat VASEMPAAN REUNAAN kokonaisen kuvan samasta, jotta SINÄ pääsisit kärryille. 🙁
    — Nyt, ei kannata sinun laittaa viestiä minulle, jotta ”kun kirjoitellaan vain toiseilleen nimillä”. –Tällä kertaa vain SINULLE, — kun tämä palsta on kerta KAIKILLE tarkoitettu! 🤔Onnea opiskelijalle…

• ^ vastaan tuohon, koska tuo sepustus on niin ohi siitä, mitä olen tarkoittanut: viimeksi kysyin keskustelupalstan osoitetta, kun Marita sanoi napanneensa kuvat sellaisesta.
      Ensinnäkin en ole hosunut, olen kyllä etsinyt sitä ihan rauhallisesti.
      Toiseksi, tuo ei ole osoite sivulle (eikä keskustelupalstallekaan): Siis tuon laatikon tekstissä. Et ilmeisesti lukenut mitä siinä sanotaan? Osoite on flickr-kuvagalleriaan: se on tunnettu galleria kuvien taltioimiseen. Voisit lukea ensin, mitä sanotaan tekstissä, ennen kuin heittelet tänne: ei liity asiaan mitä olen tarkoittanut. Eli ihan turha viesti on tuo ja aiheuttaa ihan off-topicia tänne.
      Eikä osoitteita noin anneta, siis kuvina: kuvasta ei voi klikata eikä kopioida osoitetta. Yksinkertaisesti osoitteen voi antaa, kuten monesti olen sanonut, kopioi-liitä -toiminnolla, joka on ihan perustoimintoja. Ei tuollaista pitkää osoitetta kovin helposti pysty tuosta kirjoittamaan ylös. Eli kun menee tuonne pääsivulle ja klikkaa sitä flickr -osoitetta, jonka tähän edellä kerrotulla tavalla nyt kopioin: https://www.flickr.com/photos/94664847@N07/15346063397/in/album-72157636759692955/ aukeaa se galleria. En ole haikaillut mitään kuvagalleriaa.
      Tämä on se sivun osoite, joka on ylhäällä osoitekentässä: https://www.nefleaglecam.org
      (Laitan vielä kuvan varmistukseksi.)
      Sen kun maalaa, kopioi ja liittää tänne, siten voi antaa osoitteen. Marita esimerkiksi on antanut näitä osoitelinkkejä, kun olen pyytänyt osoitetta ja juuri sellaista olen tarkoittanut kysyessäni.
      Ja sitä paitsi en ole opiskelija!
      Sinä itse taidat olla ”opiskelija” näissä tietokoneen toiminnoissa, sillä tuohan on siis ihan perusjuttuja. Oletan, ettet sitä hallitse, kun et koskaan ole linkkiä antanut siten. Nyt vaan sitä opettelemaan. Onnea siihen 👍 No, se on kyllä ihan helppo oppia. Perehdy asiaan. Netistä löytyy kyllä ohjeita tai pyydä jonkun opettamaan. Good luck!

• No, eipä ihan turhaa nyt onneksi, sillä Flickr -linkin kuvat mielenkiintoisia, jos kiinnostaa kotkan anatomia.
        Kuvia pääsee eteenpäin oikealla olevasta nuoresta.
        Onpa erikoinen kieli kotkalla 😛

• Helenna… Oletko nähnyt (R&J), tuossa ylhäällä on — f- kirjain — jotenkin ymmärrän mitä tarkoittaa tuo…. Maritan kuvat ovat yleensä pesän omilta f- sivustoilta.😐R&J etusivulla Chat- liikkuu oikeassa reunassa, jossa tietoa, mutta…se f.
        —- Kuuleppa, LUE TARKKAAN! — Minä OLEN opiskelija — ja hyvä sellainen-mielestäni??, tukka pystyssä täällä ihmetellään yhdessä ja erikseen, mistä kulloinkin on kyse ja mistä mitäkin löydetään, koeillaan ja katsellaan, ja kysytäänkin, mutta fiksusti.
        —- 😂😇Katsos, kun olen vasta 1 1/2 vuotta sitten ensimmäisen kerran koskenut tablettiin, tietokonetta ei ole, enkä koskaan ole käyttänyt!! Tämän opetteleminen tässä iässä on vallan verrattoman hauskaa!! 😝
        —-Minulla ei ole olemassakaan koko f- sivuja.😊
        Voin kysyäkin palstalla, mutta en syyttele ja tuo KIITOS- sana, tuo sen pehmeämmän kaiun, kuten aikaisemminkin olen kertonut- sinulle-.
        -Sinnikkäästi vaan eteenpäin, molemmat opiskelijat, ”kyllä se aurinko joskus risukasaankin paistaa”.. 😀

• ^ Voi hyvänen aika sentään. Tietenkin tiedän Facebookin. Ja sinne Facebookin julkisille sivuille pääsee vaikka ei ole kirjautunut. Siis menepä vaan katsomaan. Siellä on keskustelua, mutta myös esim. linkki kuviin. Nämä tällaíset sivustot ovat niitä julkisia, yksityisten ihmisten sivut ei, niihin ei pääse. Tiedän chatin, Instagramin ja kaikki muutkin. En ole niitä kysynyt. En ole pyytänyt kuin saada yhtä osoitetta! Ja toivonut että myös kuvien yhteydessä saisi pesän nimen tai osoitteen, ihan kuin Maritakin toivoi kellon aikaa. Ei sen kummempaa.
          Samat toimintasäännöt pätevät niin muilla tietokoneilla kuin tableteilla. Puhut tietokoneesta ja tabletista kuin ne olisivat eri asioita: myös tabletti on tietokone, se on tietokonetabletti, siis muodoltaan erilainen kuin pöytäkone tai läppäri eli kannettava tietokone. Siitä vaan käytetään yleisesti nimitystä tabletti. Perusominaisuudet ovat samankaltaisia eli esim. tuo kopioi-liitä -toiminto pätee kaikissa. Outoa, että 1 1/2 vuodessa et tuollaista perusasiaa ole oppinut ”hyvänä opiskelijana” (kuten itsestäsi sanot). Nyt on aika opetella se! Helpottaa myös itseä tietokoneen (joka siis tablettikin on) käytössä. Iloa siihen opiskeluun. Voit myös perehtyä netissä Googlessa näihin asioihin. Tämä ei ole opetusfoorumi.
          Minä en edelleenkään ole opiskelija! Minä hallitsen tietokoneiden käytön. Ihan vaan aluksi osoitetta kysyin, kun niiden löytäminen vie joskus aikaa ja jos jollakin esim nyt täällä on jo osoite, voi sitä ystävällisesti kysyä ja odottaa että saa vastauksen ystävällisesti, ei tuollaisena venkoiluna, joka vielä meni ihan asian sivuun. (Esim. Marita tuossa aiemmin ja jotkut muutkin, ovat ystävällisesti osoitteita antaneet ilman sen enempiä vääntöjä eli vastakin voi fiksusti.)
          Kun et hallinnut asiaa oli tuo at 01:27 aivan turha ja tuli tänne tätä off-topicia suotta. Hyvin harmillista. Sitä pitää pyytää nyt anteeksi muilta täällä. Omasta puolestani pahoittelut tästä off-topicista, kun olihan tuohon pakko vastata niin hakoteillä kun se viesti ja tuo edellinenkin 12:42 nyt olivat.
          Nyt jätetään tämä off-aihe, kiitos! Good luck! 👍
          Thanks everybody! 🤗

2. HELENNA….. Nyt äkkiä Harrietin pesäpuuta katsomaan, nuo lintuset voivat olla jopa vielä tuolla puussa…tai ditten ei! Voi olla mahdollista, ettei kuvaakaan ole koko puusta enää, kun täällä pesällä myös kamera ”liukuu” !
    — Nyt olisi elämäsi mahdollisuus —

3. R&J:n, pesäpuun oksalta vangitsin lähikatseen ilmeitä, kun puolisoa tarkkaillaan..

4. Täällä on huudeltu eilen kovastikin puolison perään.

5. Marita suur kiitos sinulle! 😍Olet todella vaivaa nähnyt minun kyselyjen vuoksi…. Jos vielä, laitan näkyviin, ei tarvi kirjaimellisesti vaivautua, vain jos tuntuu sinusta, että tuon,,,,😀😊Hölmösti,,, olin kuin VAATIMASSA SINULTA!!
    –Jatketaan siis eteenpäin—
    — Tuossa alhaalla 7.10,,, at 22:47… ylin kuva,,,, jossa jo parittelivat.

6. On siinä oksalla kokoa,heidän keskustelu palstalta napattu..

7. Hei,kaappasin parittelu kuvan keskustelu palstalta.Paula nyt se sitten on tapahtunut,voi olla että tänä vuonna nähdään aikaisemmin munat..

8. Muistaakseni täälä joku kauhisteli valkopääkotkien elintapoja kun ne syövät muita eläimiä ja lisäksi ei kuulemma ollut suotavaa kertoa muista kuin kalasääskistä.Nyt onkin vissiin mieli jo muuttunut kun kelpaisi jo valkopääkotkienkin linkit ym.niiden elämään liittyvä seuranta.Lisäksi kotkia voi teititellä ei tarvitse välttämättä käyttää hän muotoa.

• Joo, en pidä kun nappaavat sääksiä. Nytkin niitä joutunut noiden saaliiksi. Pöllötkin paljon vienyt. En pidä niiden elintavoista, kun saalistavat mitä eläimiä tahansa ja se on julmaa nähtävää. Enkä ole niiden pesillä käynyt.
      Minulla on huuhkaja vienyt rakkaan kissani ihan omakotialueella kaupungissa. Lähinaapurin kissa selvisi täpärästi merikotkan iskusta: kissa istui hihnassa katoksen alla ulkona ja sen omistaja ovasi oven mennäkseen tarkistamaan miten kissa siellä viihtyy. Ovea avatessa suuri lintu juuri ole hyökkäämässä kissan kimpuun. Pelästyi ja teki jyrkän käännöksen. Selvisi että kyseessä oli merikotka. Tälläisen tapaukset vaan ovat niin murheellisia ja minulla suuri suru kissani kohtalosta ja ikävä. 😥 Toki nuo linnut toimivat lajityypillisesti, kuten kaikki eläimet. En minä niitä vihaa, kaikista eläimistä pidän. Mutta tuo niiden saalistaminen on niin raakaa.

Nyt ei minulle auennut tuo teitittely asia 🤔 Teitittely on suoraa puhetta kohteelle. Hän muotoa käytetään kohteesta puhuttaessa.

9. Edelleen ihmettelen, miksi ei voi sanoa mikä pesä ja osoite. Edelleen vaan irrallisia kuvia ilman tietoja.
    🤔
    Pitäisi ottaa huomioon kaikki lukijat. Tämä foorum on avoin kaikille, ei vain tietyille kohdistettuja viestejä. Tämä ei ole priva vaan julkinen foorum.

10. HARRIETIN pesällä, mielestäni ei ole rakennuspuuhissa ketään vielä, vain katsastamassa käyneet, vaikkakin ”lempi leiskuu”.— SAARISTOMERELLÄKIN, kaikkia konsteja koitettiin, koko pesimäkauden ajan, viimekädessä kuitenkin, luonto omansa järjestää..
    –😍 Marita, olen tarkoituksella jättänyt tekstejä kuviin, ajattelin, josko olis jotain mitä voisit ehkä kertoa..

• Hei Beata,ei ole tärkeätä tietoa.Kertovat mitä on vähäsen tapahtunut,tullut kalan kanssa ja istuskelevat noihin aikoina mitä näkyy..huono olen kyllä itsekkin välillä noita suomentamaan..näillä mennään..

• Joo, ei mitään oleellista tuossa tekstissä.
        Jos Beata jotain et ymmärrä, kopioi teksti ja vie Googlen kääntäjään. Tosin ne käännökset ovat usein surkeita, kun suomen kielen rakenne poikkeaa niin paljon englannin kielestä niin käännöksen ovat jopa hullunkuria, siinä tarvitaan sitten avuksi järkeilyä ja mielikuvitusta.

11. Hei koko kansakunta! Rakkautta ilmassa, Harrietin pesäpuussa! 💟💙 Kuvat hieman huonoja, kamerakuva kuitenkin. No asiaan,,,, tässä alempana täytyy olla uros, mielii kiivetä ylemmäs!
    — Marita oletko kuulolla???

• Mennään järjestyksessä.😂Näinhän se menee,,,, hiljaa hivuttautuen, sitten, vain kuiskaus -VAI MILTÄ TUO NÄYTTÄÄ?? – Ollaan kuitenkin samalla oksalla.. kaikki on mahdollista,,, 🐣

12. Pesän rakennus jatkuu innokkaasti, jospa yllättävät ja nähdään munia jo lokakuussa.

13. Nyt ollaan pesäpuussa jo yöpymässäkin, tämähän näyttää vallan lupaavalta.

14. Illalla, kamera kiersi tosi vinhaan. Tämä PÖRRÖHÄNTÄ lie sama, joka muutama päivä sitten, kävi pesällä.
    – Taisi olla herkkuja ”pöytään” katettuina..
    -Näinhän (ne) Saaristomerelläkin ”juonivat”.

Onhan tuo verratonta, kun pesällä on ruokaa olluy

15. Yritin katsoa mikä on uroksen nimi tällä pesällä mutta viime vuonna taisi olla vain M..Naaras on Harriet niin kuin Beata sen muisti!

16. Hei,Romeo pesällä 1.kamerassa livenä ja tässä Romeon kynnet..

17. Newfoudlandin pesästä vielä:
    Kun täälläkin ollaan ihmetelty, miksi pesä on niin lähellä sähkölaitosta ja siten myös sähköjohtoja, se onkin turvallisuussyistä!
    Ennen kuin tuo pesä oli niin sääkset yrittivät käyttää hyväkseen sähkölaitoksen rakenteita ja sähkötolppia pesäpohjinaan. No, sehän oli todella vaarallista niin sääksille kuin sähkölaitoksen turvallisuudelle. ⚡️Häätäminen oli ikävää. Siispä rakennettiin riskien minimoimiseksi sääksille oma tolppa ja korkeammaksi kuin viereiset sähkötolpat ja -laitos. Kuten tiedetään sääksi valitsee sen korkeamman paikan. Nyt ei sääkset enää ole häirinneet ja toinen sääksiperhehän ei tule ihan lähelle tekemään pesää niin sähkölaitos tolppineen on saanut olla rauhassa. Ja nyt sääksien ystävät saavat seurata niiden pesäpuuhia, kun pesään tehtiin kameratolppa 📷 ja sen päälle sääksetkin voivat laskeutua jättäen muut tolpat rauhaan.

18. Hieman tietoa Newfoudlandin pesästä ja sääksistä:
    Pesäkamera lakkasi toimimasta 27.9. Ilmeisesti talvikaudeksi.
    Äiti-Shana on Floridassa, mistä ollaan huolissaan kun on alueella, joka on vaarallista.
    Tommyn lähetin ei ole antanut signaalia, mutta mitään tietoa siitä ei ole selvinnyt. 🙁
    Isä-Beaumontilla ei ole lähetintä. Sitten keväällä vasta nähdään palaako pesälle.
    Luckylle ei ole edes rengasta, joten tuskin saadaan koskaan tietää mitään vaiheistaan.
    Toisen Newfoudnlandin St. John’s alueen pesän Shanan sisko Daphne joutui pöllön saaliiksi. 😥
    Daphnen poikasen Asterin lähetin lakkasi toimimasta neljän päivän jälkeen ja nyt myös Da Rockin. 🙁
    Surulliselta näyttää, voisiko kolme lähetintä noin vain mennä epäkuntoon.

19. Palaan hetkeksi Seiliin… Vielä on silmälle iloa, vaikka pesä tyhjä on…😋